Doorgaan naar hoofdcontent

Bulletgewijs to-do'en: lijstje

x boodschappenlijstje opstellen
. boodschappen doen
. 21st century learning afwerken
. problem solving verder afwerken
< 14u nieuwe banden halen
O examen boekhoudkundige vaardigheden op donderdag
< verbeteren examens
< punten ingeven
< eindscores ingeven
O inhaalevaluaties voor de afstandscursisten
< verbeteren inhaalevaluaties
< punten ingeven
< eindscores ingeven
> OWP evalueren
< indienen opdracht
! glittertattoo's voor verjaardagsfeestje?
. AVEVE gaan: rolfondant en toebehoren
. gerief halen voor het feestje
- opvolgen dubbele bestelling
* resultaten deel 1 verder uittypen
O Coffeetime met Renilde

Bepaalde dingen klinken waarschijnlijk als Chinees... 
Op zondag maak ik (meestal) een overzichtje met wat er de komende week op 'het programma' staat.
Niet onbelangrijk wanneer je graag wil dat je kinderen op tijd hun gerief mee hebben naar school.
Niet onbelangrijk wanneer je cursisten de komende week examens hebben en je het zo goed mogelijk wil laten verlopen.
Niet onbelangrijk wanneer je 's avonds eten op tafel wil toveren.
Niet onbelangrijk wanneer je wil dat je thesis blijft vooruitgaan.
Niet onbelangrijk wanneer binnenkort iemand jarig is en daar de bijhorende traktaties en feestjes niet van wil vergeten...
Niet onbelangrijk als je zelf ook 'sane' wil blijven en af en toe eens een rustmomentje moet inbouwen.

Korte samenvatting:
- Op 27 januari zitten we met een jarige meid in huis en steek ik een 'unicorn-party' in elkaar. Eerst en vooral omdat de dochter met niets gelukkiger zou zijn dan zo'n feest (zij is meer het ervaar-type dan het cadeau-type). Ten tweede omdat ik zelf niets leuker vind dan knutselen, bakken, glitter en kleur... Dit weekend oefenden we al even de cupcakes...




- Op 28 januari volgt dan 'het grote mensenfeest'; dus weer wat werk om iets in elkaar te knutselen. Al zal hier uiteraard wat minder glitter bij komen kijken...

- Voor het vak dat ik volgde in het eerste semester moet nog een kleine opdracht gemaakt worden. Deze telt voor 5 van de 20 punten mee. Niet onbelangrijk dus om ook deze goed en tijdig in te dienen!

- De thesis; de onderzoeksresultaten beginnen beetje per beetje vorm te krijgen, het uittikken is uiteraard 'a big deal' omdat dit net bepaald hoe het einde er zal uitzien... Nog pagina's werk voor de boeg maar alle materiaal "is" er dus nu is het kwestie van doorgaan!

En ter verduidelijking; dit lijstje is ab-so-luut NIET compleet, maar alles delen, dat hoeft dan ook weer niet ;-) 

Reacties

  1. Waarvoor staan alle verschillende tekens (<>!O*) die je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit zijn de verschillende tekens uit het Bullet Journal. Je kan hier zelf mee doen wat je wil...
      . = taak
      * dringend
      ! opzoeken
      > verplaatst
      < afspraak
      ...

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Doe je eigen ding

Eén van de grootste voordelen aan studeren, lesgeven en een gezin runnen is dat ik me tamelijk goed kan inleven in mijn doelgroep afstandsonderwijs. Er zijn heel veel situaties waarbij ikzelf onmogelijk een kant-en-klare oplossing kan geven, hun situaties zijn vaak veel moeilijker dan die van mij! Maar toch kan ik af en toe helpen de scherpe randjes eraf te halen...

Na die jaren combineren besef ik maar al te goed hoe eenzaam het soms wordt als werkstudent. De gewone student zit (bijna) iedere dag tussen de medestudenten, je ziet anderen zweten en zwoegen en je hebt begot zelfs live studiegroepen die elkaar helpen (of tegenhouden). Wanneer je lessen online volgt (of gewoon zelf studeert), heb je die sociale omgeving niet, dan moet je puur op jezelf alles zien te vinden en op te lossen. Daarom raad ik iedereen aan om je toch te wagen aan enkele colleges om mensen te leren kennen. Je hoeft geen dikke vriendjes te worden (al hebben we er hier zelfs een vriendin/babysit aan overgehouden!)…

Mijmeren... de beginnende leerkracht

Gisteren besefte ik, tijdens de lange rit van Leuven terug naar West-Vlaanderen, dat dit echt het laatste jaar wordt. De laatste keren in de aula luisteren naar een Prof. De laatste keren teksten doorspitten, kleuren, studeren... Nog één jaar, nog één keer alles geven.

Toen kwam ook het volgende besef: ik sta meer dan 10 jaar in het onderwijs! Je merkt het al... lange autoritten, die zijn niet aan mij besteed. Teveel gemijmer, teveel nostalgische gedachten in mijn hoofd. Al is er natuurlijk niets mis met even te stil staan bij het verleden.

In de tien onderwijsjaren deed ik heel wat ervaring op en ik botste af en toe eens ferm tegen de muur. Zelfs nu, wanneer je zou denken dat ervaring de bovenhand neemt, steven ik soms nog op die muur af. Maar wat vooral gebeurde tijdens de afgelopen 10 jaar, was het ontdekken van de liefde voor de klas. Het gevoel wanneer je uit de klas komt, nadat een les goed gegaan is, dat is onbeschrijfelijk. Af en toe mogen meemaken dat iemand zegt: "Je he…

Overstap van hogeschool naar universiteit - bloopers

"Die universiteitsstudentjes, die hebben nogal een leven hé! Die moeten bijna nooit naar de les, die moeten (bijna) geen stage doen, ze krijgen veel minder opdrachten..."

We keken er nogal op neer in de hogeschool. Wij waren degene die het echte werk deden! Wij deden ervaring op tijdens stages én moesten studeren én moesten zorgen dat alle taken op tijd ingediend waren... Die 'van den unief', dat waren verwende gastjes die af en toe eens een boek moesten openslaan.

Ik durfde dit in mijn hoofd al wat in twijfel trekken maar telkens ik een uurrooster van de universiteit zag dacht ik toch: "Amai, zo weinig les, wat doen die hele dagen?". Wat een onterechte rotopmerking. Laat ons zeggen dat ik het pas begon te snappen na een volledig jaar colleges volgen. Het tempo waarop je (Engelstalige, Franstalige...) teksten moet doornemen!

Geen voorgekauwde cursus in de meeste gevallen. Het duurde ongeveer anderhalf jaar eer ik door had dat er meestal geen 'waarheid&#…